Like shootin' fish in a barrel! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lilian Vries - WaarBenJij.nu Like shootin' fish in a barrel! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lilian Vries - WaarBenJij.nu

Like shootin' fish in a barrel!

Door: lilian

Blijf op de hoogte en volg Lilian

29 Augustus 2009 | Nederland, Amsterdam

Die titel heb ik nou altijd al es ergens voor willen gebruiken...bij deze dan:)
Aangezien alle ritme van tijd overhoop is gegooid ben ik nu, terug in huize 'de vrolijke papaver'om 0.16 uur natuurlijk klaar wakker, dus maken we nog effe het laatste verslagje van onze superholliday...
Hier achter het eigen PC-tje gaat dat toch wat relaxter dan in het Hilton hotel waar je 15 minuten mag en er altijd mensen achter je drentelen, maar ja , die moesten ook hun verhaaltjes doorsturen natuurlijk...
Na ons laatste bericht is Joop nog een keer in z'n uppie gaan hengelen terwijl vrouw en kids zich liever vrij van beren vermaakten in en om het zwembad.Blijkbaar werkte dit goed want hij ving meteen 7 joekels van vissen.En yes, er is bewijs van op foto vastgelegd.Zelf was Joop ongewapend, maar een medevisser had wel bearspray bij zich (soort pepperspray die overal aangeprezen werd) en voor de zekerheid toch ook nog maar een 50. revolver, voor het geval dat...Hij heeft maar effe geen ruzie met de brave man gemaakt..
Het is een heel bijzonder land en we hebben denk ik echt wel grote contrasten gezien.New York heel hectisch en Wyoming,Montana heel laid-back.
We zijn ook nog naar Meeteetse gereden, echt een cowboy dorp met nog houten sidewalks langs de huizen in de hoofdstraat.Er zat een chocolatier waar we even een heel gevaarlijk bezoekje brachten (bonbons, brownie met belgian chocolate, ijs enz.moest op want ja, geen koelkast en vers gemaakt zonder conserveermiddelen hè...).Volgens mij was de maker een van de hoofdrolspelers uit Broke-back Mountain, maar hij had zo'n on-amerikaanse norse bui dat ik het niet durfde te vragen;)Maar z'n chocolade was helemaal geweldig.
De laatste tocht was over de Beartooth Pass naar Montana.Dit was ook prachtig, tot boven de wolken en langs de sneeuwhellingen.Uiteraard weer prachtige vergezichten en veel chipmunks bij een overlook point.Ook road construction, heel apart, 15 minuten wachten en dan mag je verder, achter een "pilot-car" die de weg wijst.
Dinsdag begon de terugreis.Deze verliep ook prima en dan sta je opeens weer in Madrid en moet je nog een kippe-eindje naar Brussel,waar de mannen van Taxi-Patrick op ons wachtten.Zij winnen met stip de taxi competitie, de slechtste cabbie reed ons van vliegveld Newark naar het hotel en vroeg ons of wij wisten waar het hotel was.....Na ons bedremmelde 'nee'gaf hij al slingerend het adres in in zijn navigatie..hmmm..uiteindelijk zagen we het hotel zelf en heeft hij ons heelhuids afgeleverd.Van de vliegvelden heeft Billings de 1e prijs, niet moeilijk want lekker klein en overzichtelijk.Meest onoverzichtelijk was Madrid, splinternieuw , maar er moeten nog wat kinderziekten uit en ze mogen wat meer zonnetjes in huis aannemen.Van alle Amerikanen heeft U.S.customs officer Baranello gewonnen, hij was erg leuk en door de volgende dialoog stal hij mijn hart:B.'what do you do for a living mam?' L.'I'm a salesperson'B.'Oh, and what do you sell?'.L.'furniture , maybe you know it IKEA?' B.'???' L. 'Aikieja'.B. 'Ahh, my whole house is filled with Aikieja'...Ook voor de kids was hij de leukste, dus is hij the winner.
En nu zijn we dus weer thuis, duizelig van tijdverschil,alle opgedane indrukken en een fantastische ervaring rijker, die we graag ooit nog eens herhalen.Ik zal proberen wat foto's erbij te plaatsen, dan hebben jullie vast een kleine indruk van ons avontuur.
Ien: ik kan ondertussen weer erg goed badmintonnen, en ja, zo'n Vikindiaan is ook heel onderhoudend!
Wel een ernstig gebrek aan vunzige kaarten hier, gelukkig wel veel suffige , dus die zie je wel verschijnen.
Fred en fam.: heel veel groetjes, en gelukkig leek het hier ook vaak veel op Noorwegen, toch lekker vertrouwd;)
Richie:Sorry dat we niet meer verslagjes hebben gestuurd, volgende keer doen we dat beter met onze nieuwe in de US aangeschafte I-phone, hahaha
Leneke:Nog eve euver die Kennedy's hè, ig zegk tege Joop laot ver mer gauw gaon want noe valle ze es bakstein um allemaol, dan blifs se die begreffenisse afloupe hè, dus ver hubbe een kaart gesjik en zeen op het vleegmesjien gesjtap.Groetjes aan Joe en de kinger.
Rachel:Ik zal zorgen dat ik dalijk weer fris en monter bij je ben en dan gaan we lekker Amerikaans verkopen: Hi, How are you doing?, I'm Lajliejen, your salesperson for today, how can I help you?
Moet je opletten hoe dat scoort.Anders begin jij vast?
Roos: Nog versjrikkelijk thenks voor alles wat je geregeld hebt.Zonder jou was het not possible;)Met het bier is het helemaal goed gekomen, ze moeten op hun website ook zetten dat ze ijsmachines hebben staan op elke hoek van het pad, dus het was biertjes kopen(kids bleven buiten staan, mochten niet mee naar binnen want under 21 en keken volgens opdracht heel erg zielig naar binnen)
dan emmertje met ijs vullen, biertjes effe er in en vwalla, koud bier!!Je bent trots op ons hè?Groeten terug van Bill en ik heb in Cody trouwens een leuke A-locatie ruimte te huur gezien, kan makkelijk een star travel dependance in...kom ik je wel helpen;)
Marja en Wim: Oma R.heeft het geweldig bij jullie gehad, maar ze is uiteraard erg blij dat we weer op 500 meter afstand zitten.Heel veel liefs en heel erg bedankt voor jullie goede zorgen!!
Helmi en Sas:voorruit dan, workshopje cowboy chili maken en dan slow opeten, mmmm....21 november effe vragen hoe dat moet...
Opa en Oma:Thanks voor het huispassen, dat kin toch neemes beter hè:)

Allemaal bedankt voor jullie reacties, dit is echt een hele leuke manier om je lieverds thuis op de hoogte te houden en nieuws en verhaaltjes te sturen, echt een aanrader!
Laatste keer hugs & kisses en nu echt:See you Soon!!!xxx